Economia circular, comerç just i finances ètiques, per ‘fer realitat el somni’ de Càritas

El dimarts 5 d’abril ha tingut lloc una nova trobada de la Campanya Institucional de Càritas d'enguany, sota el títol 'Fem realitat el somni', a l’Acadèmia Mariana de Lleida. L’acte ha comptat amb una trentena de participants, entre voluntariat i persones contractades de l’entitat, i ha servit per fer una mirada crítica el sistema actual capitalista a través de diversos temes d’actualitat com són l’economia circular, el comerç just, el cooperativisme, les finances ètiques i les alternatives energètiques a les grans multinacionals.

Joan Carles Nicuesa, Delegat pastoral de Càritas Diocesana de Lleida, ha donat la benvinguda amb una pregària i la presentació de la trobada. Tot seguit, s’han succeït les xerrades amb la intervenció de 5 ponents, representants de Troballes, Càritas Española, Som Energia i Ponent Coopera, que han permès tenir una visió global de totes les temàtiques tractades. Les persones participants han pogut intervenir en les exposicions mostrant la seva visió i exposant “propostes de somni” per a un futur millor per a tothom.

Joan Rosinach