Emergència Turquia i Síria

Infants i famílies es troben en una greu situació després del terratrèmol més devastador de l’últim segle a l’Orient Mitjà.

Sense electricitat, sense aigua i vivint en refugis que no protegeixen del fred. Col·labora i ajuda a Càritas a donar suport a les persones afectades.

Pots fer el teu donatiu amb els canals habituals de Càritas Diocesana de Lleida només és necessari incloure al concepte 'Emergència Síria i Turquia'. Des d'aquí ho canalitzarem a través de Càritas Española perquè els recursos arribin correctament on sigui oportú.

PER QUÈ PREFERIM LES APORTACIONS FINANCERES A LES DONACIONS EN ESPÈCIE?

Els béns donats en espècie en territori espanyol poden no ser adequats a les necessitats de la població i a la situació humanitària i logística en el terreny.

Les aportacions financeres són més eficients. Els béns donats individualment poden suposar costos i dificultats  d'embalatge, tràmits duaners suplementaris, data de caducitat en aliments i medicaments,...).

Fins i tot en una situació de crisi, totes les persones i les comunitats tenen capacitats de resposta malgrat la seva vulnerabilitat. Les aportacions financeres permeten la compra en mercats locals, ajudant a l'activació de l'economia en aquests països.

PER QUÈ S'OPTA PER NO ENVIAR VOLUNTARIAT A LES ZONES AFECTADES PER AJUDAR SOBRE EL TERRENY?

El personal d'una ONG que treballa en un conflicte armat segueix un procés de selecció rigorós, basat en l' experiència i formació. No només es requereix coneixement tècnic sinó, entre d'altres, també de  l'àmbit de la cooperació i del context específic en què es produeix l'emergència.

L'enviament de voluntariat sense els coneixements necessaris pot posar en risc tant l'execució de les activitats d'assistència a la població, com les pròpies vides d'aquest voluntariat i del personal local amb qui col·laborin.

HI HA ALTRES CRISIS EN QUÈ S'ESTAN PRODUINT SITUACIONS SIMILARS?

La situació que es viu a Turquia i Síria amb motiu del terratrèmol genera una legítima preocupació en la ciutadania;  però no podem oblidar  moltes altres poblacions que en diferents llocs del món pateixen situacions similars, ja siguin provocades per un altre tipus de desastres naturals, conflictes armats, epidèmies,...

Cal exigir el compromís polític amb totes elles;  fer-ho és crucial per salvar vides, garantir drets i promoure la resolució dels conflictes i crisis.

Fes un donatiu

També en aquestes entitats de crèdit

LA CAIXA - ES49 2100 0508 0802 0002 8643

TRIODOS BANK - ES37 1491 0001 2620 2504 4526

Coneixes els avantatges fiscals?

Fes que la teva col·laboració tingui una doble recompensa! A més d’ajudar les persones en situació de pobresa i exclusió social i participar en la transformació de la nostra societat, amb la teva aportació econòmica també gaudiràs de beneficis fiscals que et permetran deduir els teus donatius en la Declaració de la Renda o Impost de Societats.

Si et converteixes en soci/sòcia o donant, t’enviarem un certificat de donació amb les quantitats totals aportades durant l’any fiscal anterior per tal que el puguis incorporar en la teva declaració de la renda.

I és que ser solidari compta el doble!

Deducció per donatius

Fins a 150€

Podràs desgravar-te el 80% de tots els donatius fets a ONG i fundacions fins a un màxim de 150 €

A partir de 150€