Arriba Nadal i ho fa carregat d’activitats

Un any més, les portes de Nadal s’han obert a Càritas diocesana de Lleida per celebrar-lo amb tothom qui, d’una manera o altra, participa en els programes que duem a terme. El dilluns 18 va ser el torn de l’equip d’acollida que va repartir joguines a més d’una cinquantena de les famílies amb infants que atenem des de l’entitat. Aquesta acció es pot dur a terme gràcies a la col·laboració amb Creu Roja Joventut que facilita part dels joguets recollits en la campanya ‘Els seus drets en joc’ a Càritas diocesana de Lleida.

Dimarts, el programa d’habitatges va festivar l’arribada de Nadal amb una explicació de les tradicions més nostrades a Catalunya en aquesta època de l’any, en especial la cagada del Tió, que va engrescar a infants i famílies senceres. Un berenar nadalenc posà punt final a una tarda on no va faltar alegria, joia i també, per descomptat, regals i obsequis per a infants i grans. El mateix dia, a la Unitat Pastoral Magdalena Pilar, també es va celebrar l’arribada de les festes amb l’arbre dels desitjos. L’endemà, els membres del curs d’estimulació cognitiva que organitzem conjuntament amb l’Associació de veïns de la partida de Montserrat de Lleida va dur a terme una sessió especial amb bingo, esmorzar i sortejos.

També l’edició d’enguany del curs de patronatge i confecció ha tancat la parada als volts de les festes de Nadal. Ho ha fet amb l’entrega de diplomes i un esmorzar on hi ha col·laborat l’alumnat, professorat i responsables del programa d’acollida laboral. L’èxit de la formació es va evidenciar amb algunes de les peces mostrades al llarg del matí. La tradicional celebració de Nadal dels cursos de català i castellà tampoc ha faltat a la cita anual, amb un refrigeri en què algunes de les paraules apreses al llarg de l’any van sortir a la palestra.

I la setmana no podia acabar d’una altra manera que amb la Celebració de Nadal de Càritas diocesana de Lleida, en la qual va participar tant voluntariat, com socis i sòcies i personal tècnic de l’entitat. L’equip encarregat va organitzar una tarda amb diversos moments, començant amb una pregària de Nadal en què es va fer ressò de la crida del Papa Francesc per demanar la pau a Terra Santa. La projecció del film ‘El circ de les papallones’, amb el posterior debat sobre la temàtica de la pel·lícula i un aperitiu per a totes les persones assistents va tancar la porta de les activitats que donen pas al desig d’un bon Nadal i un pròsper 2024.

Joan Rosinach